فرهنگ رانندگی

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    این وبلاگ جهت معرفی کتابخانه عمومی کوثر زیباشهر ایجاد گردیده است. شما دوستان گرامی میتوانید اخبارکتابخانه، تازه های کتاب،معرفی کتاب، مسابقات کتابخوانی ،مسابقات فرهنگی،برنامه های بخش کودک،اخبار نهاد کتابخانه های عمومی و دیگر مطالب مفید و خواندنی را در این وبلاگ بخوانید. ساعات کاری کتابخانه: ;کتابخانه همه روزه ساعت 13 الی 19 و پنج شنبه ها از ساعت 8 الی 13:30 باز می باشد. آدرس : اصفهان -زیباشهر- بلوار امام- خ خیام -کتابخانه عمومی کوثر پست الکترونیک: darshori1508@gmail.com شماره تماس: 03152545700

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 197
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 0
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 345
    بازدید ماه بازدید ماه : 964
    بازدید سال بازدید سال : 1407
    بازدید کلی بازدید کلی : 87673

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.188.61.223
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

فرهنگ رانندگی

 ـ خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک: این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و.. میشود.

 ـ گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو: این کار خود باعث این میشود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده وقبل از اینکه خودرو به لرزش بیفتد کلاچ را بگیریم.

ـ ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور: این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن وجوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریختن ته آب به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست که خوب روش اول قابل اطمینان تر است.

 ـ ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور: این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع ، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود برای تامین این آب هم می توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست .

ـ استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی: بنزین های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.

 ـ دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانه
ـ خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی : این کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی. بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکنند تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشود که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست

ـ تکیه پا به کلاچ: بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود.

ـ گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو: این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید وسپس سویچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود.

ـ گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوری:این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.

ـ خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت: این کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین میشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و نا خالصی های ته باک وارد مسیر سوخت میشود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین و نهایتا انژکتور میشود.

بسیاری از رانندگان حتی وقتی فرمان خودرو به نشانه برهم خوردن تعادل و بالانس چرخ‌ها در حدی خطرناک می‌لرزد نیز مدت‌ها به همین حال رانندگی می‌کنند و با این وضع، از نقل و انتقال مسافر یا نزدیکان خود نیز ابایی ندارند.

اگر نمی‌دانید بالانس چیست و چه ضررهای اقتصادی یا حتی جانی برای بالانس نبودن چرخ‌ها متقبل می‌شوید، خوب است اکنون برخی از آنها را بدانید.

بالانس کردن تایر یعنی قرار دادن وزنه‌هایی معمولا از جنس سرب در قسمت‌هایی خاص از رینگ برای هدایت ایمن‌تر خودرو، ایجاد تعادل و جلوگیری از لرزش و استهلاک چرخ و برخی متعلقات اتومبیل. ‌

یکی از نشانه‌های برهم خوردن تعادل چرخ‌ها در مراحل خطرناک آن، لرزش فرمان یا اصطلاحا «زدن فرمان» است. ‌

هرقدر مسافت بیشتری با خودرویی برانید که چرخ‌های آن بالانس نیست، باعث برهم خوردن بیشتر جلوبندی، سیستم تعلیق، میزان فرمان و اجزا و قطعات مرتبطی چون تلسکوپی فرمان، پولوس و بلبرینگ‌ها شده‌اید. ‌

بالانس نبودن چرخ‌ها، مصرف سوخت را بیشتر می‌کند. ‌ تغییر رینگ‌ها برای اسپرت کردن خودرو، نه‌تنها سبب غیراستاندارد شدن پایداری اتومبیلی می‌شود ، بلکه دفعات خارج شدن بالانس چرخ و هزینه‌های بازتنظیم و ایجاد تعادل را افزایش می‌دهد. ‌

ارتعاش چرخ‌ها، عمل بهینه سیستم ترمز را مختل کرده، توقف خودرو را طولانی‌تر می‌کند. ‌ لرزش حاصل از برهم‌خوردگی بالانس چرخ‌ها سبب لرزش بدنه و استهلاک زودتر و به صدا افتادن آن با گذشت زمان می‌شود. ‌ فنر و سیستم تعلیق، زیر فشار و ضربات مداوم چرخ، درگیر کاهش عمر مفید می‌شود. ‌

هدایت خودرویی که چرخ‌های خارج از بالانس دارد، بویژه در پیچ‌ها دشوارتر است. ‌

به‌هم خوردن تعادل جرمی چرخ، افزون بر غیرمتعادل کردن جلوبندی، ممکن است با کشیدگی فرمان به یک سمت جاده نیز توام شده، علاوه بر استهلاک سریع‌تر قطعات خودرو، سلامت جسمی راننده را تحت تاثیر قرار دهد. ‌

خطرات جرحی و جانی برای خودرویی که چرخ‌های خارج شده از حالت بالانس دارد، بیشتر است. ‌ معمولا اگر خودرو در سرعت‌های کم فرمان بزند، بالانس چرخ‌های جلو و اگر در سرعت‌های بالا فرمان بزند، بالانس چرخ‌های عقب به هم خورده است. ‌

هر فصل با اندکی هزینه، از بالانس بودن چرخ‌ها مطمئن شده، آنها را جابه‌جا کنید تا لاستیک‌ها نیز دیرتر مستهلک شوند.



تاریخ ارسال پست: یک شنبه 3 اسفند 1393 ساعت:
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: